DOLAR

46,1450$% 0.03

EURO

53,2754% -0.03

STERLİN

61,7729£% 0.01

GRAM ALTIN

6.184,74%-2,13

ONS

4.156,65%-2,45

BİST100

13.682,05%-0,44

Sabah Vakti a 02:00
İstanbul AÇIK 27°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • İki Dakika
  • Sağlık
  • Erken vefat riskini artıran besinler açıklandı: 180 bin kişi üzerinde kanıtlandı

Erken vefat riskini artıran besinler açıklandı: 180 bin kişi üzerinde kanıtlandı

Almanya’da yapılan kapsamlı bir araştırma, ultra işlenmiş gıdaların içerdiği katkı maddelerinin erken ölüm riskini ciddi şekilde yükselttiğini gösterdi. Uzmanlara göre obezite, kalp-damar rahatsızlıkları, tip 2 diyabet ve bazı kanser türleriyle bağlantılı olan bu ürünler, yaşam süresini kısaltan başlıca etkenlerden biri haline geldi.

ad826x90

Araştırmada 2006-2010 yılları ortasında Birleşik Krallık’ta 180 binden fazla yetişkinin sıhhat bilgileri kullanıldı. İştirakçilerin yaş ortalaması 57 olurken, yüzde 57’si bayan, yüzde 43’ü erkeklerden oluştu. Bulgulara nazaran, tatlandırıcı, tat artırıcı, renklendirici, farklı şeker çeşitleri ve aroma vericiler üzere katkı hususlarının ağır tüketimi erken vefat riskini besbelli oranda artırdı.

ad826x90

BAZI HUSUSLARDA DÜŞÜK RİSK GÖRÜLDÜ

Araştırmada dikkat çeken bir başka bulgu ise, jelatin üzere birtakım jelleştiricilerin vefat riskini azaltıcı tesire sahip olabilmesi oldu. Buna karşılık işlenmiş yağlar, lif ve protein kaynaklarıyla erken mevt ortasında direkt bir münasebet tespit edilmedi.

GÜNLÜK BESLENMEDEKİ HİSSESİ YÜZDE 20’YE YAKLAŞIYOR

Çalışmaya katılan bireylerin günlük kalori alımlarının yaklaşık yüzde 20’sini ultra işlenmiş besinler oluşturdu. Konutta hazırlanması mümkün olmayan ve çok sayıda katkı hususu içeren bu eserler, yapay yollarla işlenmiş besinler ortasında bedellendiriliyor. 11 yıllık takip müddetinde 10 bini aşkın iştirakçinin hayatını kaybettiği kaydedildi. Bilgilere nazaran, günlük beslenmede bu eserlerin oranı yüzde 18’in üzerine çıktığında vefat riski besbelli halde yükseldi.

ad826x90

ULTRA İŞLENMİŞ BESİNLER NELERDİR?

Ultra işlenmiş besinler; yüksek ölçüde şeker, tuz ve yağ içerirken, protein ve lif bakımından yoksul eserler olarak tanımlanıyor. Raf ömrünü uzatmak emeliyle kollayıcı, tatlandırıcı ve renklendirici üzere katkılarla zenginleştiriliyor. Dondurulmuş hazır yemekler, işlenmiş et eserleri (sosis, salam), gazlı içecekler, cips, bisküvi ve ketçap en bilinen örnekler ortasında yer alıyor.

Bilim insanları, bu çeşit eserlerin tüketim alışkanlıklarının kendi beyanlarına dayandığını ve bu durumun araştırmaya sonluluk getirebileceğini belirtti. Lakin bulguların, daha evvel yapılmış çalışmalarla büyük ölçüde örtüştüğü söz edildi.

Bu haber, ilgili sitedeki gelişmelere dayalı olarak tekrar yazılmıştır.

🔸 Yepyeni içeriğin özünü koruyarak, özgünleştirilmiş halde sunulmuştur

ad826x90

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Mutfakların yaygın baharatı oysaki bunamayı bilakis çeviriyormuş

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.